- Naujienos
- Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos reorganizavimas
- Centralizuotas vaikų ir mokinių priėmimas
- Sausio 13- oji
- Kalėdinės dirbtuvės
- Lekcje biblioteczne
- Vaikų ir mokinių centralizuotas priėmimas į Šalčininkų rajono švietimo įstaigas.
- Z życia biblioteki szkolnej: Miesiąc bibliotek.
- 11 listopada
- Pas mus apsilankė pasieniečiai
- Informacija dėl bendrųjų ugdymo planų pakeitimo. Atostogų pratesimas.
- Dzień nauczyciela
- WITAJ SZKOŁO
- Maluchy eksperymentyją
- Matematyka na wesoło
- Wielkanoc
- Kompozycje WIELKANOCNE
- Atsakymai DUK apie skiepus ir vakcinaciją
- Vakcinavimas
- Wesoła biedronka
- Witaminy, witaminy...
- Wiosenne kwiatki.
- Jak wygląda p. Wiosna?
- Zakwitły przebisniegi.
- Posadzmy nasionka...
- Zabawy w przedszkolu
- Do nas przyleciały bociany
- Uczymy się czytać i pisać
- Wspieramy wiosnę szpakówkami.
- Z dniem kobiet
- Kochanym babciom 100 lat
- Vasario 16-osios minėjimas.
- Wesołe bałwanki 2
- Wesołe bałwanki
- Najmłodsi eksperymentują
- covid-19
- Puslapis 37
- Ugdymo organizavimas visuotinio karantino metu nuo š.m. lapkričio 4 d.
- Integruota anglų kalbos ir fizinio ugdymo pamoka
- Integruotos gimtosios kalbos ir bibliotekininko pamokos
- darbuojasi ir patys mažiausi
- Dėdė Dėdė RUDENĖLIS
- Dzień nauczyciela
- Priešmokyklinukai mokosi rašyti
- Atšvaitų diena
- Saugaus eismo pamoka
- Witaj szkoło !!!
- Vasaros atostogų pradžia
- SAM REKOMENDACIJOS
- Fotonuotraukos
- Žemės menas tema Velykų Verbos
- Inspiracje Wielkanocne
- Laisvai prieinamos metodinės priemonės elektroninėje erdvėje
- Informacija
- Dėmėsio
- Informacija apie korono virusą
- Valentino diena
- Darbelių parodėlė
- Vasario 16-osios minėjimas.
- Dzień Babci i Dziadka.
- Laisvės gynėjų diena
- Dalijimasis gerąja darbo patirtimi su pedagogais iš Lenkijos.
- Stebuklingos Kalėdos
- Belaukiant Kalėdų :
- Kalėdinės dirbtuvės
- Nuotykiai Kalėdų Senelio šalyje
- Išvyka prie eglutės
- Warsztaty Bożonarodzeniowe
- Pažintinė-pramoginė išvyka į Vilnių
- Akcija: Peršalimas? Gripas? Pasveik be antibiotikų.
- Akcija
- Dzisiaj odwiedziliśmy Dom Seniora
- Dzień Ciasta
- Święto Niepodległości 11 listopada
- Projektas: „Sveikatos ugdymo priemonių gerinimas Šalčininkų rajone“ – meno terapijos užsiėmimai. 2
- Projektas: „Sveikatos ugdymo priemonių gerinimas Šalčininkų rajone“ – meno terapijos užsiėmimai.
- Jesienna kompozycja w grupie Strumyczek.
- Złota jesień
- Dzień nauczyciela
- Witaj szkoło !!!
- Dalyvavimas projekte
- Medininkai - gynybinis Lietuvos istorinis paminklas
- Pažinkime gyvūnijos pasaulį
- kvadrato varžybos
- Ringo varžybos
- Akcija
- Rūpinamės mūsų aplinka
- Olympis 2019
- ZAPUSTY
- Puslapis 90
- VASARIO 16
- Visi puslapiai
KOKIŲ KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PRIVALO LAIKYTIS DVIRAČIŲ IR
ELEKTRINIŲ PASPIRTUKŲ VAIRUOTOJAI?
REKOMENDACIJOS MOKYTOJAMS, KAIP BENDRAUTI SU MOKINIAIS APIE KORONAVIRUSĄ (COVID-19) 2020-04-14
|
Sveikatos apsaugos ministerija, rūpindamasi mokinių emocine sveikata, kurią veikia dėl Covid-19 pandemijos pasikeitusi gyvenimo rutina ir kylantys iššūkiai, parengė rekomendacijas mokytojams, kaip tinkamai bendrauti su mokiniais apie Covid-19 (koronavirusą).
· Rūpinkitės savimi, kad galėtumėte pasirūpinti kitais. Stenkitės laikytis savo dienotvarkės, atskirkite darbo ir poilsio režimus, stenkitės daryti sau malonias veiklas, padedančias susidoroti su stresu. Įveikdami kylančius iššūkius, bendraukite ir tarkitės su kolegomis, kitais specialistais.
· Turėkite realistiškus lūkesčius mokiniams, duokite jiems pakankamai laiko prisitaikyti prie naujo režimo ir mokymosi nuotoliniu būdu.
· Reguliariai kalbėkite su mokiniais apie Covid-19. Tam galite skirti klasės valandėles ar dalį pamokos laiko. Papasakokite, jog renkant informaciją apie koronavirusą (Covid-19) yra svarbu remtis patikimais ir oficialiais šaltiniais. Pamokykite mokinius, kaip pasirinkti patikimus informacijos šaltinius. Kiekvieną kartą galite trumpai pristatyti Jums žinomus faktus apie Covid-19, papasakoti, kad valdžia, tarptautinės organizacijos, medikai daug dirba spręsdami šią problemą ir situacija yra valdoma.
· Paaiškinkite, ką mokiniai gali padaryti, kad pasirūpintų savimi ir kitais visuomenės nariais bei kodėl svarbu laikytis valdžios rekomendacijų ir reikalavimų (pavyzdžiui, nesibūriuoti, dėvėti kaukes, dažnai plautis rankas). Akcentuokite, jog siekiant suvaldyti pandemiją, labai svarbus kiekvieno iš mūsų atsakingas elgesys.
· Skatinkite, kad mokiniai užduotų jiems kylančius klausimus, dalytųsi savo mintimis ir jausmais apie Covid-19. Būkite aktyvus klausytojas – atsakykite į mokinių reakcijas palaikančiai, išgirskite jų nerimą, į klausimus atsakykite aiškiai, remdamasis faktais iš patikimų informacijos šaltinių. Jei nežinote atsakymo, pasakykite, kad atsakysite į jį vėliau. Diskusijas su mokiniais stenkitės pakreipti pozityvia linkme (pvz., diskutuodami, kaip kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie kovos su koronavirusu, pristatykite geras naujienas apie kovą su koronavirusu ir pan.).
· Paskatinkite vaikus riboti laiką, skiriamą naujienoms apie Covid-19 sužinoti.
· Paaiškinkite, kad Covid-19 pandemijos sukelta situacija gali kelti įvairiausius jausmus – baimę, išgąstį, nerimą, liūdesį – ir kad yra normalu taip jaustis. Padėkite savo vaikams pozityviais būdais išreikšti nerimą, liūdesį, baimę. Pavyzdžiui, pasiūlykite mokiniams įvairių nusiraminimo būdų: piešti, medituoti, sąmoningai kvėpuoti, užsimti keramika, klausytis muzikos, užsirašinėti mintis ir pan. Padiskutuokite apie kitas galimas nusiraminimo formas. Papasakokite, kaip jūs jaučiatės dėl Covid-19 ir kas padeda jums įveikti užklumpantį stresą ar nerimą.
· Skirkite papildomo laiko mokiniams išklausyti. Tai jiems padės geriau suvokti savo jausmus ir sulaukti reikiamos pagalbos ar paramos.
· Jei pastebite žymius mokinio elgesio pokyčius ir nerimaujate dėl jo emocinės būsenos, pasikalbėkite su mokinio tėvais, mokyklos psichologu.
Rekomendacijos parengtos vadovaujantis šiomis tarptautinėmis rekomendacijomis ir šaltiniais:
- Mental health and psychosocial considerations during the COVID-19 outbreak.World Health Organization, 18 March 2020
- Interim Briefing Note Addressing Mental Health and Psychosocial Aspects of COVID-19 Outbreak (developed by the IASC’s Reference Group on Mental Health and Psychosocial Support), February 2020
- How teachers can talk to children about coronavirus disease (COVID-19), Unicef.org
- Helping Children Cope With Changes Resulting From COVID-19, National Association of School Psychologists
- Talking with children about Coronavirus Disease 2019, Centers for disease control and prevention.