Planavimo dokumentai - Pagrindinio ugdymo planas 2020-2021 m.m.

 

Pradinio ugdymo planas 2020-2021 m.m. 

PROJEKTAS

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

ČIUŽIAKAMPIO  PAGRINDINĖ MOKYKLA

 

PRADINIO UGDYMO PLANAS

2020 – 2021 M. M.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suderinta                                                                                    Susipažinau           

Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos                        Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos

Švietimo ir sporto skyriaus                                                         Švietimo ir sporto skyriaus

Vedėja                                                                                         Vyriausioji specialistė

Regina Markevič                                                                         Halina Smykovska

 

                                                                                               

                                                                                                 PATVIRTINTA

                                                                                                 Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės

                                                                                                 mokyklos direktoriaus

                                                                                                 2020 m. rugpjūčio 28 d. Įsak. Nr. V-31

                                                                                      

 

ŠALČININKŲ R. ČIUŽIAKAMPIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS

2020–2021 MOKSLO METŲ PRADINIO UGDYMO PROGRAMOS UGDYMO PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 2020–2021 mokslo  metų Čiužiakampio pagrindinės mokyklos pradinio  ugdymo programos ugdymo planas (toliau – mokyklos pradinio ugdymo planas) reglamentuoja pradinio ugdymo programos,  pradinio  ugdymo individualizuotos programos, pradinio ugdymo programos ją pritaikius  mokiniams,  turintiems  specialiųjų  ugdymosi  poreikių taip pat ir neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimą mokykloje. Parengtas vadovaujantis Bendraisiais ugdymo planais.

1.  Mokyklos pradinio  ugdymo  plano  paskirtis – apibrėžti Pradinio  ugdymo  programos įgyvendinimo nuostatas,  kuriomis  vadovaudamasi mokykla gali  savarankiškai  bei tikslingai, atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius, planuoti ir organizuoti pradinį ugdymą.  

2. Mokyklos pradinio  ugdymo plane vartojamos sąvokos:           

2.1. Kontrolinis  darbas– žinių, gebėjimų, įgūdžių parodymas arba mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius patikrinantis ir formaliai vertinamas darbas, kuriam atlikti skiriama ne mažiau kaip 30 minučių.

2.2. Laikinoji grupė – mokinių grupė dalykui  pagal modulį mokytis,dalykui  diferencijuotai mokytis ar mokymosi pagalbai teikti.

2.3. Mokyklos ugdymo planas– mokykloje vykdomų ugdymo programų įgyvendinimo aprašas, parengtas,vadovaujantis Bendruoju ugdymo planu.

2.4. Pamoka– pagrindinė nustatytos trukmės nepertraukiamo mokymosi organizavimo forma.

2.5. Specialioji  pamoka– pamoka mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, skirta įgimtiems ar įgytiems sutrikimams kompensuoti, išskirtiniams asmens gabumams ugdyti.

2.6. Ugdymo planas– ugdymo programos įgyvendinimo aprašas.

3.  Kitos  Bendrajame ugdymo plane  vartojamos  sąvokos  atitinka  Lietuvos  Respublikos švietimo įstatyme ir kituose švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Mokyklos ugdymo turinys įgyvendinamas vadovaujantis pradinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio   21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“, Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“, Geros mokyklos koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308 „Dėl Geros mokyklos koncepcijos patvirtinimo“, Bendraisiais ugdymo planais, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kt.

Mokyklos pradinio ugdymo planas rengiamas vieneriems mokslo metams.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS UGDYMO PLANO RENGIMAS

 

5. Mokyklos ugdymo turinys formuojamas pagal mokyklos tikslus, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius:

Tikslas    1.   Užtikrinti mokymo(si) lygį, orientuota į kiekvieno mokinio aukštus pasiekimus.

Uždaviniai   - gerinti  mokinių pasiekimus,

        - suteikiant visiems  galimybę gauti geros kokybės išsilavinimą;

        - tobulinti individualų mokinių pažangos pasiekimų vertinimo sistemą;

              -  laiku teikti įvairiapusę švietimo pagalbą mokiniui ir šeimai;

Tikslas   2.   Telkti mokyklos bendruomenę nuolatiniam mokymuisi ir asmeniniam tobulėjimui

Uždaviniai:  - skatinti mokytojų dalykininkų  bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą,

         - skatinti bendruomeniškumą tarp mokinių, mokytojų ir tėvų.

Tikslas  3.     Plėtoti mokyklos kultūrą ir tradicijas, bendradarbiavimą, kurti motyvuojančias

tobulėti, edukacines erdves.

Uždaviniai:    -  užtikrinti saugią aplinką mokiniams ir mokytojams,

-          stiprinti mokinių, mokytojų ir tėvų partnerystę, siekiant išlaikyti mokyklos

tradicijų tęstinumą,

          - tobulinti, bendruomenės narių ir visuomenės informavimo kultūrą, pristatant

mokyklos veiklą bei pasiekimus.

 

6. Mokyklos ugdymo plano rengimas:

6.1.  Mokyklos vadovo 2020 m. gegužės  29 d. įsakymu Nr. V-21 sudaryta darbo grupė, parengė mokyklos ugdymo planą. Grupės darbui vadovavo mokyklos vadovas.

6.2.  Rengdama mokyklos ugdymo planą, darbo grupė  rėmėsi  švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese duomenimis ir informacija, nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimo, nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų rezultatais, mokyklos veiklos įsivertinimo duomenimis.

6.3. Mokykloje ugdymas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių ar aplinkybių mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pobūdį ir apimtis. Ugdymo organizavimo tvarka, esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, nustatoma Bendrųjų ugdymo planų 6 priedu.

7. Mokykla ugdymo plane, ugdymo programai įgyvendinti susitarė :

7.1. ugdymo turinio inovacijų, skatinančių proceso modernizavimo;

7.2. bendrų kalbos ugdymo reikalavimų mokykloje;

7.3. mokinių žinių ir gebėjimų patikrinimo mokslo metu pabaigoje: kalbų, gamtos, socialinių ir tiksliųjų mokslų (nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas 2, 4 kl.)

7.4. dalykų mokymuisi skiriamų pamokų maksimalaus skaičiaus konkrečioje klasėje.

7.5.  ilgalaikis planas, programa per mokslo metus gali būti koreguojamas ir tikslinimas. Ugdymo turinys detalizuojamas mokymo dalyko skyriuj ir kurso daliai, trumpesniam laikotarpiui, numatant uždavinius ir veiklas, mokymosi pagalbos teikimui kiekvienam vaikui.

7.6 ilgalaikio plano detalizavimo būtinybė svarstoma kiekvienoje metodinėje grupėje.

7.7. programa, ilgalaikis planas ar trumpalaikis planas turi atitikti įrašus el. dienyne.

7.8. ilgalaikių planų ir programų tvirtinimas ir derinimas:

Mokyklos direktorius įsakymu tvirtina:

- mokyklos ugdymo planą iki rugsėjo 01 d.

- dalykų ilgalaikius planus iki rugsėjo 11 d.

- individualiojo mokinio ugdymo programą rugsėjo 11 d.

- neformaliojo švietimo programas iki rugsėjo 11 d.

- klasių vadovų veiklos planus iki rugsėjo 11 d.

7.9. mokykla numatė ugdymo organizavimo gaires dėl ugdymo organizavimoypatingų aplinkybių laikotarpiu ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, remiantis Bendrųjų ugdymo planų 7 priedu.“

8. Mokyklos ugdymo turinio dokumentai:

 

Programos, teminiai planai

Rengia

Pritaria

Suderina

Tvirtina

Mokyklos ugdymo planas

Darbo grupė

Mokytojų taryba

Mokyklos taryba, Šalčininkų rajono savivaldybės Švietimo skyrius

Mokyklos direktorius

Ilgalaikiai planai

Dalykų mokytojai

Metodinės grupės

 

Mokyklos direktorius

Modulių programos

Dalykų mokytojai

Metodinės grupės

 

Mokyklos direktorius

Neformaliojo švietimo programos, klasių vadovų veiklos planai

Būrelių ir klasių mokytojai

Klasių vadovų metodinė grupė

 

Mokyklos direktorius

Individualizuotą programą spec. ugdymosi poreikių mokiniui

Dalykų mokytojai

Vaiko gerovės komisija

 

Mokyklos direktorius

 

8.1. mokytojai aptaria metodinėse grupėse dalykų ilgalaikius planus, programas, neformaliojo švietimo programas, dalykų modulių programas, klasių vadovų veiklos planus, dalykų modulių

programas, klasių vadovų veiklos planus individualiojo mokinio ugdymo programą, bendrą mokyklos integruotų planą iki rugsėjo 1 d.

8.2.  mokymosi sąlygų sudarymo ne tik klasėje, bet ir kitose aplinkose (gamtoje, kultūros įstaigose, įmonėse ir kt.); mokinių įtraukimo į ugdymo proceso įgyvendinimą ir mokymosi aplinkos kūrimą;

8.3. ugdymo plane nenumatytais atvejais mokykla ugdymo proceso metu koreguoja mokyklos ugdymo planą, atsižvelgdama į mokymo lėšas ir išlaikydama minimalų pamokų skaičių dalykų bendrosioms programoms įgyvendinti.

9. Minimalus laikas pagrindinio ugdymo bendrosioms programoms įgyvendinti organizuojant ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu nurodytas Bendrųjų ugdymo planų 77 ir 93 punktuose, pamokų skaičiumi per dvejus mokslo metus, jei pamokos trukmė – 45 min. Minimalus laikas, numatytas ugdymo programoms įgyvendinti, esant ypatingoms aplinkybėms negali būti mažinamas.“

10. Mokykla bendrauja su Šalčininkų rajono švietimo ir sporto skyriumi, Šalčininkų seniūnija, Pedagogine psichologine tarnyba, Šalčininkų pirminės sveikatos priežiūros įstaiga.

11.  Mokyklos ugdymo planą mokyklos vadovas tvirtina iki mokslo metų pradžios, suderinęs su mokyklos taryba ir Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos švietimo ir sporto skyriaus vedėja.

 

III SKYRIUS

PRADINIO UGDYMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

PIRMASIS SKIRSNIS

PRADINIO UGDYMO PROCESO TRUKMĖ

 

12. Mokslo metai:

12.1 2020–2021 mokslo metai prasideda 2020 m. rugsėjo 1 d., baigiasi 2021 m. birželio  9 d.

12.2 Vienerių mokslo metų ugdymo proceso trukmė 2020–2021 mokslo metais – 35 savaitės, ugdymo proceso trukmė 175 ugdymo dienos.

12.3 Mokiniams skiriamos atostogos:

Atostogos

2020–2021 mokslo metai

Rudens

2020-10-26 –2020-10-30

Žiemos  (Kalėdų)

2020-12-23 –2021-01-05

Žiemos

2021-02-15 - 2021-02-19

Pavasario (Velykų)

2021-04-06 –2021-04-09

Vasaros

2021-06-09 -2021-08-31

 

12.4. ugdymo procese mokiniams skiriamos rudens, žiemos (Kalėdų), žiemos, pavasario (Velykų) atostogos,  kurių bendra trukmė - 20 ugdymo dienų. Į atostogų trukmę neįskaičiuojamos švenčių dienos.

12.5. Ugdymo procesas mokykloje skirstomas trimestrais.

13. Mokykloje ugdymas esant ypatingoms aplinkybėms, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, bus koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, atsižvelgiant į ypatingų aplinkybių ar aplinkybių mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pobūdį ir apimtis. Ugdymo organizavimo tvarka esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, nustatoma bendrųjų ugdymo planų 6 priede.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

MOKYKLOS UGDYMO TURINIO FORMAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

14.  Mokyklos  programa įgyvendinama, vadovaujantis joje nustatytomis ugdymo turinio kūrimo ir  įgyvendinimo  didaktinėmis  nuostatomis ir  principais,  mokinių pasiekimų  vertinimo,  aplinkos kūrimo nuostatomis.

15. Formuojant mokyklos ugdymo turinį: planuojant mokyklos mokinių pasiekimus, numatant ugdymosi tikslus, atsižvelgiama į nacionalinių ir tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų, pasiekimų vertinimo taikant standartizuotus testus mokykloje rezultatus (buvo vykdomi 2017, 2018, 2019 metais) ir rekomendacijas dėl mokinių pasiekimų gerinimo.

16. Mokyklos  programai ir neformaliojo švietimo programoms įgyvendinti:

2020–2021 mokslo metais skiriamos ugdymo valandos, kai ugdymo valandos trukmė 1, 2, 3, 4 klasėse – 45 min.:

Dalykai

1-2 klasės

3-4 klasės

Iš viso skirstoma ugdymo valandų

Dorinis ugdymas (tikyba )

35 + 35

70

35 + 35

70

140

Gimtoji kalba (lenkų)

245 + 245

490

245 + 245

490

980

Lietuvių kalba

175+ 140

315

175 + 175

350

665

Anglų kalba

0 + 70

70

70+ 70

140

210

Matematika

140 + 175

315

140+ 175

315

630

Pasaulio pažinimas

70+ 70

140

70+ 70

140

280

Dailė ir technologijos

70+70

140

70+ 35

105

245

Muzika

70+ 70

140

70+70

140

280

Fizinis ugdymas

105+105

210

105+ 105

210

420

Valandos, skiriamos mokinių ugdymo(si) poreikiams  tenkinti

35

 

70

105

Iš viso Bendrajai programai įgyvendinti

 910 + 980

1890

980 + 980

1960

3850

Neformaliojo švietimo valandos

140

140

280

 

17. Atsižvelgiant į iškeltus ugdymo tikslus, mokyklos ar atskiros(-ų) klasės(-ių) mokinių mokymosi pasiekimus, mokinių ugdymosi poreikius, mokykla pasirinko įvairius ugdymo valandų paskirstymo variantus. Ugdymo valandos Bendrajai programai įgyvendinti gali būti paskirstomos taip:

17.1. skiriant ugdymo dalykui konkrečiai klasei reikalingą ugdymo valandų skaičių, (perskirstant ketveriems metams ugdymo dalyko programai skiriamas ugdymo valandas), per ketverius metus užtikrinant 11punkte ugdymo dalykui numatytą bendrą ugdymo valandų skaičių.

17.2.perskirstant ugdymo dalykams klasei vieneriems metams skiriamą ugdymo valandų skaičių, išlaikant bendrą pradinio ugdymo programos koncentrui (per dvejus metus) skiriamų ugdymo valandų skaičių;

18. Pradinio ugdymo programos ugdymo dalykams skiriant ugdymo valandas per savaitę:

 

 

 

Dalykai

 

Dalyko savaitinių ugdymo valandų skaičius

1–2 klasės

 

3-4 klasės

 

Pradinio ugdymo  programa  (1–4 klasės)

 

Dorinis ugdymas (tikyba )

2

2

4

Lenkų kalba

14

14

28

Lietuvių kalba

9

10

19

Užsienio kalba (anglų)

2

4

6

Matematika

9

9

18

Pasaulio pažinimas

 

4

4

8

Dailė ir technologijos

4

3

7

Muzika

 

4

4

8

Kūno kultūra

5

5

10

Privalomų ugdymo valandų skaičius mokiniui

1 kl. - 26

2 kl.  - 28

3 kl.- 28

4 kl - 28

110

Valandos, skiriamos mokinių ugdymo(si)

poreikiams tenkinti

 

 

 

3

 

19. Pradinio ugdymo programos ugdymo dalykams skiriant ugdymo valandas per savaitę 2020-2021 mokslo metais mūsų mokykloje:

 

Dalykai

1 + 3

2 + 4

Pradinio ugdymo programa

(1-4 klasės)

Tikyba

1

1

 

Gimtoji kalba(lenkų)

7

7

 

Lietuvių kalba

5    +   5

4 + 5

 

Užsienio kalba(anglų)

0    +   2

2

 

Matematika

4

             5                

 

Pasaulio pažinimas

2

2

 

Dailė ir technologijos

2

2       +        1               

 

Muzika

2

2

 

Fizinis ugdymas

3

3

 

Privalomų ugdymo valandų skaičius mokiniui

26      +    28

28                28                  28       

 

Valandos, skirtos mokinių ugdymo poreikiams tenkinti

1

2

 

 

 

 

 

 

20. Valandos mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti skiriamos, įvertinus mokinių ugdymosi

poreikius, atsižvelgiant į mokyklos iškeltus ugdymo prioritetus, spręstinas ugdymo problemas. Valandos bus  naudojamos:

20.1. Sveikatos ugdymo bendrajai programai, patvirtintai Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1290 „Dėl Sveikatos ugdymo bendrosios programos patvirtinimo“  ir Žmogaus saugos bendrajai programai, patvirtintai Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-1159 „Dėl Žmogaus saugos bendrosios programos patvirtinimo“, įgyvendinti;

20.2. lietuvių (valstybinei) kalbai mokyti mokyklose, kuriose ugdymas organizuojamas tautinės mažumos kalba;

20.3. individualiam darbui su mokiniu (-iais), kuriam (-iems) reikalinga specialioji pedagoginė pagalba (nedidinant mokiniui privalomų ugdymo valandų skaičiaus per savaitę, pvz., kai vienu metu dirba du mokytojai: mokytojas ir mokytojo padėjėjas arba mokytojas ir specialusis pedagogas);

20.4. individualioms ir grupinėms konsultacijoms, mokymosi pagalbai teikti (pvz., gabiems mokiniams, mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų, esant žemiems mokymosi pasiekimams);

20.5. projektinei, kūrybinei ir kitai mokinių ugdomajai veiklai (pvz. techninei kūrybinei, gamtamokslinio tyrinėjimo ir eksperimentavimo, skaitymo gebėjimų ugdymo ir kt.), padedančiai siekti Bendrosios programos tikslų;

20.6. mokyklos pasirinktoms prevencinėms ir kitoms programoms įgyvendinti.

21. Ugdymo valandų skaičių klasei per savaitę sudaro: privalomų ugdymo valandų skaičius visiems

Klasės mokiniams, valandos, skiriamos mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti, neformaliojo švietimo programoms įgyvendinti skiriamos ugdymo valandos, dalyko, kuriam mokyti klasė dalijama į grupes, ugdymo valandos.

22.  Ugdymo valandos, nurodytos Bendrojo ugdymo plano 12, 13 punktuose, numatytos Bendrajai programai įgyvendinti, mokyklai ugdymo procesą organizuojant grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, vadovaujantis Mokymosi pagal  formaliojo švietimo programas  (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau –Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašas).

23.  Formuojant integralų ugdymo turinį (nesuskaidytą į atskirus dalykus), mokytojas:

23.1. numato integruoto ugdymo laikotarpius (pvz., integruotai ugdoma dieną, mėnesį ar visus mokslo metus), ugdymo sričiai ar dalykui skiriant proporcingą ugdymo valandų skaičių;

23.2. numato integracinius/jungiamuosius ugdymo turinio elementus. Jais gali būti:  Bendrojoje programoje numatyti ugdymo(si) pasiekimai, kompetencijos, aktualios temos, problemos, iškelti ugdymo tikslai ir kt.;

23.3. pasirinko įvairius ugdymo turinio integravimo būdus, kai integruojami visi ar keli Bendrosios programos ugdymo dalykai;

23.4. planuodamas ugdymo laiką, išlaiko metams klasei ugdymo dalykams skiriamas ugdymo valandas, nurodytas Bendrojo ugdymo plano 12 punkte;

23.5. numato ugdymo laiką minutėmis per savaitę:

 

 

 

Dalykai

 

Ugdymo laikas minutėmis per savaitę

Iš viso minučių 1–4 klasėse

1 klasė

2 klasė

 

3 klasė

4 klasė

 

 

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

 

 

 

 

 

 

770

 

 

 

 

 

 

1080

 

 

 

 

 

 

1080

 

 

 

 

 

 

1080

170

Lietuvių kalba

1225

Užsienio kalba

360

Matematika

770

Pasaulio pažinimas

 

340

 

Dailė ir technologijos

340

Muzika

 

 

340

Kūno kultūra

 

 

 

 

475

Privalomų ugdymo valandų skaičius mokiniui

770

1080

1080

1080

4010

Valandos, skiriamos mokinių ugdymo(si)

poreikiams tenkinti

90

90

90

90

360

 

             

 

 

24. Ugdymo procesas mokykloje bus organizuojamas pamoka ir kitomis mokymosi organizavimo formomis:

24.1.  ugdymo procesą organizuojant pamoka nepertraukiamas ugdymo(si) proceso laikas  1–4 kl. numatomas, vadovaujantis Lietuvos higienos norma HN21:2011 „Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-773 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 21:2011 „Mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai “patvirtinimo“;

24.2. ugdymo procesą organizuojant kitomis ugdymo organizavimo formomis (pvz., integruotos veiklos, kūrybinių dirbtuvių, projekto ir kt.), derinant Bendrosios programos ugdymo dalykų ir neformaliojo švietimo programų turinį:

25. Ugdymą organizuojant tiek pamoka, tiek kitomis mokymosi organizavimo formomis, gali būti realizuojamas ir dalykų programų, ir integruoto ugdymo turinio įgyvendinimas.

26. Ugdymo procesas gali būti organizuojamas ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų (pvz., muziejuose, parkuose, artimiausioje gamtinėje aplinkoje ir pan.).

27. Mokykla einamaisiais mokslo metais gali koreguoti ugdymo procesą ir turinį pagal pasikeitusius mokinių ugdymo poreikius, mokinių mokymosi rezultatus, išlaikydama mokslo metams skirtą ugdymo valandų skaičių.

28. Mokykla, vadovaudamasi Bendrųjų ugdymo planų 44 punkte nurodytais teisės aktais ir mokyklos susitarimais, patvirtintais 2019 m. birželio 20 d. mokyklos direktoriaus  įsak. Nr. V-38,  pateikia Mokyklos mokinių pasiekimų ir pažangos tvarkos aprašą, mokyklos internetinėje svetainėje.

29. Mokytojas planuoja mokinių ugdymosi pasiekimus ir vertinimą, vadovaudamasis mokykloje priimtais susitarimais dėl ugdymo turinio planavimo ir pasiekimų vertinimo,  atsižvelgdamas į klasės mokinių mokymosi rezultatus, ugdymosi poreikius ir galimybes. Planuodamas 1 klasės mokinių pasiekimus ir vertinimą, mokytojas susipažįsta su priešmokyklinio ugdymo pedagogo parengtomis rekomendacijomis apie vaiko pasiekimus.

30. Vertinant mokinių pasiekimus ir pažangą, taikomas formuojamasis, diagnostinis, apibendrinamasis vertinimas:

30.1. formuojamasis vertinimas atliekamas nuolat ugdymo proceso metu, teikiant mokiniui informaciją (dažniausiai žodžiu, o prireikus ir raštu, t.y. parašant komentarą) apie jo mokymosi eigą, esamus pasiekimus ar nesėkmes;

30.2. diagnostinis vertinimas pagal iš anksto aptartus su mokiniais vertinimo kriterijus paprastai atliekamas tam tikro ugdymo(si) etapo pradžioje ir pabaigoje, siekiant diagnozuoti esamą padėtį: nustatyti mokinio pasiekimus ir padarytą pažangą, numatyti tolesnio mokymosi galimybes:

30.2.1. atsižvelgiant į tai, ką norima įvertinti (vertinimo tikslą), gali būti taikomi įvairūs diagnostinio vertinimo būdai: projektiniai, kontroliniai darbai, testai ir kt. Per dieną neturėtų būti atliekamas daugiau nei vienas diagnostinis darbas;

30.2.2. informacija apie mokymosi pasiekimus (kontrolinių darbų, testų ir kitų užduočių atlikimo) mokiniams ir tėvams (globėjams) teikiama trumpais komentarais, lygiai nenurodomi, taip pat nenaudojami pažymių pakaitai (raidės, ženklai, simboliai ir pan.);

30.2.3. mokytojas renkasi vertinimo informacijos kaupimo būdus ir formas (pvz., vertinimo aplanką, vertinimo aprašą, pasiekimų knygelę ar kt.);

30.3. apibendrinamasis vertinimas atliekamas ugdymo laikotarpio ir pradinio ugdymo  programos pabaigoje. Trimestro mokinių pasiekimai apibendrinami, vertinant mokinio per mokykloje nustatytą ugdymo laikotarpį padarytą pažangą, orientuojantis į Bendrojoje programoje aprašytus mokinių pasiekimų lygių požymius, ir įrašomi:

30.3.1. pradinio ugdymo dienyne ar pradinio ugdymo dienyne jungtinėms klasėms (toliau –Dienynas):

30.3.1.1. mokinių mokymosi pasiekimų apskaitos suvestinės atitinkamose skiltyse įrašomas ugdymo dalykų apibendrintas mokinio pasiekimų lygis (patenkinamas, pagrindinis, aukštesnysis). Mokiniui nepasiekus patenki namo pasiekimų lygio, įrašoma „nepatenkinamas“;

30.3.1.2. dorinio ugdymo pasiekimai įrašomi atitinkamoje Dienyno skiltyje, nurodoma padaryta arba nepadaryta pažanga: „p.p.“ arba „n.p.“;;

30.3.2. mokyklos/mokytojo pasirinktoje pasiekimų vertinimo (informacijos fiksavimo) formoje (pvz., mokinių pasiekimų ir pažangos įvertinimo apraše,vertinimo aplankuose pasiekimų knygelėse,  ar kt.);

30.3.3. baigus pradinio ugdymo programą, rengiamas Pradinio ugdymo programos baigimo pasiekimų ir pažangos vertinimo aprašas. Aprašo kopija perduodama mokyklai, kurioje mokinys mokysis pagal pagrindinio ugdymo programą.

31. Neformaliojo vaikų švietimo veikla skirta mokinių asmeninėms, socialinėms, edukacinėms kompetencijoms ugdyti per pasirinktą meninę, sportinę, techninės kūrybos ar kitą veiklą.

32. Neformaliajam švietimui 1–4 klasėms ugdymo valandų skaičius per metus numatomas Bendrojo ugdymo plano 12 punkte. Šios valandos turi būti naudojamos tik neformaliojo švietimo programoms įgyvendinti.

33. Mokykla kiekvienų mokslo metų pabaigoje įvertina ateinančių mokslo metų mokinių neformaliojo švietimo poreikius, numatomus ugdymo prioritetus dėl mokinių pasiekimų gerinimo ir bendrųjų kompetencijų ugdymo, prireikus juos tikslina mokslo metų pradžioje ir siūlo mokiniams rinktis neformaliojo švietimo programas.

34. Neformaliojo vaikų švietimo programos rengiamos, atsižvelgiant į Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“. Gali būti rengiamos ir siūlomos neformaliojo švietimo ugdymo programos, parengtos derinant Bendrosios programos dalykų programų ir neformaliojo švietimo turinį, kurios padeda gerinti mokinių pasiekimus, tobulinti bendrąsias kompetencijas (pvz.,skaitymo, kūrybinių gebėjimų plėtojimo, gamtamokslinio tyrinėjimo, pažinimo ir pan.).

35. Neformalųjį vaikų švietimą rekomenduojama organizuoti ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų, planuoti veiklų intensyvumą, periodiškumą, trukmę, išlaikant klasei Bendrojo ugdymo plano 12 punkte numatytą valandų skaičių per metus.

36. Mokinių skaičių neformaliojo švietimo grupėje pagal turimų mokymo lėšų dydį nustato  mokyklos vadovas, suderinęs su mokyklos taryba.

37. Neformaliojo vaikų švietimo programos per mokinių atostogas vykdomos valstybinės ir savivaldybės mokyklos – biudžetinės ir viešosios įstaigos –savininko teises ir pareigas  įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo), kitų mokyklų – savininko (dalyvių susirinkimo) ar mokyklos nustatyta tvarka.

 

TREČIASIS  SKIRSNIS

UGDYMO ORGANIZAVIMAS JUNGTINĖSE KLASĖSE

 

38. Mokykloje bus jungiamos 4 klasės .  1-3 kl.  ir   2-4 kl.

39. Atsižvelgiant į Bendrojo ugdymo plano 13.3. papunktyje numatytą skiriamų valandų skaičių, jungtiniam pradinių klasių komplektui gali būti skiriama iki 30 ugdymo valandų per savaitę. Kiekvienam jungtinės klasės komplektui skiriamos 2 neformaliojo švietimo valandos ir 3 valandos, mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti. Šios valandos įeina į 30 valandų skaičių, skiriamą vienam jungtinės klasės komplektui.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

MOKINIŲ UGDYMO NAMIE IR UGDYMOSI ŠEIMOJE ORGANIZAVIMAS

 

40. Mokyklos vaiko gerovės komisijai priėmus sprendimą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo(si) ir švietimo pagalbos teikimo, mokykla kiekvienam mokiniui sudaro individualų pagalbos planą, kuris gali būti individualaus ugdymo plano dalis, paskiria pagalbos plano įgyvendinimą koordinuojantį asmenį. Koordinuojantis asmuo kartu su vaiku, jo tėvais (globėjais, rūpintojais) numato tarpinius ugdymosi ir pagalbos tikslus, suplanuoja jų įgyvendinimą, periodiškai aptaria pasiektus rezultatus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

MOKINIŲ, TURINČIŲ ĮVAIRIAPUSIŲ RAIDOS SUTRIKIMŲ, UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

41. Atsižvelgiant į individualias mokinio galimybes ir specialiųjų poreikių lygį, įvairiapusių raidos sutrikimų turintys mokiniai bus ugdomi bendroje klasėje, skiriant mokytojo padėjėją.

42. Mokykla, organizuodama mokinių, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, ugdymą:

42.1. parengia individualų pagalbos vaikui planą, kuriame numato mokinio tolesnio mokymosi perspektyvą ir socialinio elgesio pasiekimus, aptaria švietimo pagalbos teikimo formas ir būdus, elgesio prevencijos ir intervencijos būdus, socialinių įgūdžių ugdymo veiklas. Periodiškai (ne rečiau kaip kartą per mėnesį) arba užfiksavusi mokinio pažangą ar nustačiusi, kad ugdymo procese pažanga nedaroma, peržiūri ir koreguoja individualų pagalbos vaikui planą;

42.2. paskiria pagalbos vaikui plano įgyvendinimą koordinuojantį asmenį, kuris kartu su vaiku, jo tėvais (globėjais, rūpintojais) numato siekiamus tikslus, suplanuoja jų įgyvendinimo žingsnius, atsakomybes ir periodiškus susitikimus teikiamos pagalbos rezultatams aptarti;

42.3. parengia pritaikytą mokiniui nuolatinę mokymosi vietą, prireikus naudoja sieneles/ širmas, skirtas dėmesiui koncentruoti ugdymo proceso metu, triukšmui mažinti. Įrengia kiek įmanoma labiau nuo triukšmo izoliuotą erdvę klasėje ar už klasės ribų, kurioje įvairiapusių raidos sutrikimų turinčiam mokiniui būtų sudaromos galimybės pertraukai veiklos metu ar esant emocinio nestabilumo būklei;

42.4. užtikrina, kad mokytojai, bendradarbiaudami su švietimo pagalbos specialistais, taikytų elgesio vertinimo priemones netinkamo elgesio priežastims nustatyti ir reikalingų įgūdžių ugdymo strategijoms parinkti.

43. Mokykloje užtikrinta, kad ugdymo turinys bus pritaikomas atsižvelgiant į individualius mokinio gebėjimus ir raidos sutrikimo specifiką (mokymo medžiagą pateikti įvairiais būdais (vaizdiniu, garsiniu ir kt.). Įtraukiant mokinį į veiklas būtina atsižvelgti į jo pomėgius, naudoti vizualines užuominas ugdymo procese, pateikti galimas atsiskaitymo formas ir leisti mokiniui pasirinkti atsiskaitymo formą.

44. Mokykloje sudarytos sąlygos ugdomosios veiklos metu daryti fizinio aktyvumo pertraukas, jų metu pagal galimybes panaudojant specialias priemones (minkštasuolius, balansavimo, supimosi priemones ir kt.).

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS PROGRAMOS UGDYMO DALYKŲ, INTEGRUOJAMŲJŲ PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMAS

 

45. Ugdymo sričių/ugdymo dalykų programų įgyvendinimas:

45.1. Dorinis ugdymas:

45.1.1 mokykloje mokomasi tikybos.

45.1.2. mokykloje nesusidarius mokinių grupei tikybai mokytis,sudaroma laikinoji grupė iš kelių klasių mokinių;

45.1.3. dorinio ugdymo dalyką mokiniui galima keisti kiekvienais mokslo metais pagal Tėvų (globėjų) parašytą prašymą.

45.2. lietuvių kalbos (valstybinės) ugdymas mokykloje, kurios nuostatuose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba:

45.2.1. lietuvių kalbos dalykas yra pradinio ugdymo programos sudedamoji dalis ir jos mokoma:

45.2.2. pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą lietuvių kalbos (valstybinės) ugdymo programą;

45.2.3. skiriant mokyklos pradinio ugdymo plano 12,13 punktuose nurodytas ugdymo valandas;

45.2.4 mokyklos tarybos pritarimu pasirinkus kitą, nei nurodyta Bendrojo ugdymo plano 12, 13 punktuose, ugdymo valandų lietuvių kalbai mokyti skyrimo, naudojimo variantą. Bendrajame ugdymo plane ugdymo valandos, skirtos gimtajai kalbai ir lietuvių kalbai mokyti per savaitę, sumuojamos ir dalijamos per pusę;

45.2.5. atsižvelgusį mokinių ugdymosi poreikius, mokiniams turint menką kalbinę patirtį ar esant žemiems mokinių pasiekimams, skiriant 1 papildomą ugdymo valandą per savaitę lietuvių kalbai ugdyti iš valandų, skiriamų mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti.

45.3. kitų gimtųjų kalbų mokymas:

45.3.1. mokykloje įteisintas tautinės mažumos kalbos mokymas, gimtosios kalbos mokoma pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą gimtosios kalbos programą.

45.3.2. pirmosios užsienio kalbos mokymas:

45.3.3. užsienio kalbai mokyti visose 2–4 klasėse skiriama po 2 ugdymo valandas per savaitę.

45.4. Socialinis ir gamtamokslinis ugdymas:

45.4.1. gamtamoksliniams gebėjimams ugdytis skiriama 1/2 pasaulio pažinimo dalykui  skirto ugdymo laiko. Dalis (1/4) dalykui skiriamo laiko turėtų būti skiriama organizuoti ugdymą tyrinėjimams palankioje aplinkoje, natūralioje gamtinėje (pvz., parke, miške, prie vandens telkinio ar pan.) aplinkoje, laboratorijose;

45.4.2.socialiniams gebėjimams ugdytis,  dalį (1/4) pasaulio pažinimo  dalyko laiko skirti, ugdymo procesą organizuojant socialinės, kultūrinės aplinkos pažinimui palankioje aplinkoje (pvz., lankantis visuomeninėse, bendruomenių, kultūros institucijose ir pan.).

45.5. Matematinis ugdymas:

45.5.1. organizuojant matematinį ugdymą vadovaujamasi ne tik Bendrosios programos matematikos dalyko programa, bet ir nacionalinių ir tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų rekomendacijomis, pagal galimybes naudoti informacines komunikacines technologijas, skaitmenines mokomąsias priemones.

45.6. Fizinis ugdymas:

45.6.1.  fiziniam ugdymui  skiriamos 3 ugdymo valandos per savaitę.

45.6.2. specialiosios medicininės fizinio pajėgumo grupės ne organizuojamos:

45.6.2.1. mokiniai dalyvauja ugdymo veiklose su pagrindine grupe, bet pratimai ir krūvis jiems skiriami pagal gydytojo rekomendacijas;

45.6.2.2. tėvų (globėjų) pageidavimu mokiniai gali lankyti sveikatos grupes ne mokykloje;

45.6.2.3. siekiant skatinti mokinių fizinį aktyvumą, sveikatinimą, ugdymo proceso metu pagal galimybes organizuoti judriąsias pertraukas ar fiziniam aktyvinimui skirtas veiklas.

45.7. Meninis ugdymas (dailė ir technologijos, muzika):

45.7.1. technologiniam ugdymui skiriama ne mažiau kaip 1/3 dalykui ir technologijų dalykui skiriamo laiko, nurodyto Bendrojo ugdymo plano 12,13 punktuose;

46. Mokyklos vadovas nustato nedalyvaujančių pamokose mokinių saugumo užtikrinimo priemones.

47. Integruojamųjų, prevencinių ir kitų ugdymo programų įgyvendinimas:

47.1. Į Bendrosios programos ugdymo dalykų programų turinį integruojama:

47.1.2. Mokytojas, formuodamas klasės mokinių ugdymo turinį, numato ugdymo dalykus, į kuriuos integruojamas Sveikatos ugdymo bendrosios, Žmogaus saugos bendrosios, etnokultūros ugdymo, mokyklos pasirinktų prevencinių ir kitų programų, informacinių komunikacinių technologijų ugdymo turinys.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės

mokyklos taryboje 2020-08-28

Protokolo Nr. 4

 

 

 

 

2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų

pradinio ugdymo programos

bendrojo ugdymo plano

6 priedas

 

 

UGDYMO ORGANIZAVIMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO,KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU AR ESANT APLINKYBĖMS MOKYKLOJE, DĖL KURIŲ UGDYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

 

1. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei (toliau – ypatingos aplinkybės), laikotarpiu ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (mokykla yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai mokykloje ir kt.), ugdymo procesas gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (toliau – nuotolinis mokymo būdas).

2. Ekstremali temperatūra – mokyklos ir (ar) gyvenamojoje teritorijoje minus 20 °C ar žemesnė arba 30 °C ar aukštesnė.

3. Mokyklos vadovas, nesant valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl ugdymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, gali priimti sprendimus:

3.1. laikinai koreguoti ugdymo proceso įgyvendinimą:

3.1.1. keisti nustatytą pamokų trukmę;

3.1.2. keisti nustatytą pamokų pradžios ir pabaigos laiką;

3.1.3. ugdymo procesą perkelti į kitas aplinkas;

3.1.4. priimti kitus aktualius ugdymo proceso organizavimo sprendimus, mažinančius / šalinančius pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei;

3.2. laikinai stabdyti ugdymo procesą, kai dėl susidariusių aplinkybių mokyklos aplinkoje nėra galimybės jo koreguoti ar tęsti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu nei grupinio mokymosi forma nuotoliniu mokymo būdu, pvz., sutrikus elektros tinklų tiekimui ir kt. Ugdymo procesas mokyklos vadovo sprendimu gali būti laikinai stabdomas 1–2 darbo dienas. Jeigu ugdymo procesas turi būti stabdomas ilgesnį laiką, mokyklos vadovas sprendimą dėl ugdymo proceso stabdymo derina su valstybinės mokyklos (biudžetinės įstaigos) – savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, savivaldybės mokyklos (biudžetinės įstaigos) – savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, valstybinės ir savivaldybės mokyklos (viešosios įstaigos) ir nevalstybinės mokyklos – savininku (dalyvių susirinkimu);

3.3. ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, kai nėra galimybės tęsti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Mokyklos vadovas sprendimą ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu prima Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

4. Valstybės, savivaldybės lygiu ar mokyklos vadovui priėmus sprendimą ugdymą organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, mokykla:

4.1. vadovaujasi mokyklos parengtomis ugdymo organizavimo gairėmis dėl ugdymo organizavimo ypatingomis aplinkybėmis ar esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu;

4.2. vadovaujasi Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos    2 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“;

4.3. įvertina, ar visi mokiniai gali dalyvauti ugdymo procese pasirinkta kita mokymo forma ir būdu, susitarti dėl galimų šios problemos sprendimo būdų, pasirinkimo alternatyvų, galimos pagalbos priemonių. Svarbu, kad visi mokiniai turėtų priėjimą prie mokymosi išteklių.Pastebėjus, kad mokinio namuose nėra sąlygų mokytis, sudaromos sąlygos mokytis mokykloje, jeigu mokykloje nėra aplinkybių, kurios keltų pavojų mokinio gyvybei ir sveikatai. Nesant galimybių ugdymo proceso organizuoti mokykloje, ugdymo proceso organizavimas laikinai perkeliamas į kitas saugias patalpas;

4.4. susitaria dėl mokinių emocinės sveikatos stebėjimo, taip pat mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo specifikos ir švietimo pagalbos teikimo;

4.5. skiria ne mažiau kaip 50 procentų ugdymo procesui numatyto laiko (per savaitę ir (ar) mėnesį) sinchroniniam ugdymui, ir ne daugiau 50 procentų – asinchroniniam ugdymui;

4.6. pertvarko pamokų tvarkaraštį, pritaikydama jį ugdymo procesui organizuoti nuotoliniu mokymo būdu: konkrečios klasės tvarkaraštyje numato sinchroniniam ir asinchroniniam ugdymui skiriamas pamokas. Galima nepertraukiamo sinchroninio ugdymo trukmė per dieną – iki 2 val.;

4.7. susitaria su mokytojais dėl tarpdalykinio bendradarbiavimo, ugdymo turinio integracijos, kad asinchroniniu būdu vykdomas ugdymo procesas būtų įvairus ir prasmingas: tikslingas tiesioginio transliavimo internetu ar televizijoje pamokų stebėjimas, filmuotų užduočių atlikimas, užduočių atlikimas elektroninėse platformose, knygų skaitymas, užduočių atlikimas iš vadovėlių ir t. t., atsižvelgiant į mokinių galimybes ir amžiaus ypatumus;

4.8. susitaria, kaip bus skiriamos mokymosi užduotys, kaip pateikiama ugdymui(si) reikalinga medžiaga ar informacija, kada ir kokiu būdu mokinys gali paprašyti mokytojo pagalbos ir paaiškinimų, kiek mokiniai turės skirti laiko užduotims atlikti, kaip reguliuojamas jų krūvis, kaip suteikiamas grįžtamasis ryšys mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir fiksuojami įvertinimai ir pan.;

4.9. paskiria asmenį (-is), kuris(-ie) teiks bendrąją informaciją apie ugdymosi proceso organizavimo tvarką, švietimo pagalbos teikimą ar komunikuos kitais svarbiais klausimais (pvz., informacinių komunikacinių technologijų perdavimas mokiniams, pagalbos teikimas diegiant, naudojantis informacinių technologijų programomis ar pan.) tol, kol neišnyksta ypatingos aplinkybės ar aplinkybės mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negalėjo būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Informacija apie tai skelbiama mokyklos tinklalapyje;

5.

4.10. numato planą, kaip pasibaigus ypatingoms aplinkybėmsgrįžti prie įprasto ugdymo proceso organizavimo.