Mokyklos strategija

 

 Mokyklos strategija 2021-2023mm

 

 

2018-2020 metų strateginis planas

PATVIRTINTA
                                                                                                                   Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos
                                                                                                                   direktoriaus
                                                                                                                   2018 m. sausio mėn. 30 d.
                                                                                                                   įsakymu Nr. V- 16

 

 

 

ŠALČININKŲ R. ČIUŽIAKAMPIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS
STRATEGINIS PLANAS
2018 2020 M.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Čiužiakampis

 

 

 

 

 

TURINYS

 

 

 

I.                   ĮVADAS

II.                BENDROSIOS ŽINIOS

III.             MOKYKLOS PRISTATYMAS

IV.             SITUACIJOS ANALIZĖ (PEST)

1 Mokyklos išorinės aplinkos analizė

1.1. Politinė-teisinė aplinka.

1.2. Ekonominė aplinka.

1.3. Socialinė aplinka.

1.4. Technologinė aplinka.

1.5. Kultūrinė aplinka.

2. Vidinė aplinkos analizė

2.1. Teisinė bazė

2.2. Organizacinė struktūra

2.3. Žmogiškieji ištekliai

2.4. Finansiniai ištekliai

3. SSGG analizė

        V.     MOKYKLOS SRATEGIJA

         VI.    PRIORITETŲ IR TIKSLŲ ĮGYVENDINIMO PROGRAMOS

         VII.   VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS IR ATSAKOMYBĖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   ĮVADAS

 

          Šalčininkų  r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos strateginio plano tikslas – numatyti strategines mokyklos veiklos kryptis ir prioritetus, planuoti kaitos pokyčius, telkti mokyklos bendruomenę, sprendžiant aktualias ugdymo problemas.
Strateginis planas
2018–2020 metams parengtas vadovaujantis:

Rengiant Mokyklos strateginį veiklos planą 2018-2020 metams, vadovautasi:

1.Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m.

kovo 17 d. Nr. XI – 1281;

2.Valstybine švietimo 2013-2022 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2013

m. gruodžio 23 d. Nr. XII – 745;

3. Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis, patvirtintomis LR Vyriausybės

2014 m. gruodžio 15 d nutarimu Nr. 1435;

4. Šalčininkų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos  2016-2020 metų bendroju  planu, patvirtintu Šalčininkų rajono savivaldybės Tarybos 2016 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-526 ;

5.Šalčininkų rajono savivaldybės 2016 – 2022 metų strateginų plėtros planu, patvirtintu

Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 28 d. sprendimu Nr.T-479

6. Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės  mokyklos nuostatais, patvirtintais Šalčininkų r. savivaldybės Tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-493;

8. Mokyklos įsivertinimo išvadomis.

          Vadovaujantis 2018–2020 metų planu bus rengiami šio laikotarpio veiklos planai.
Siekiant įgyvendinti strateginį mokyklos veiklos planą, bus telkiamos mokinių, tėvų, pedagogų bei kitų išorinių ryšių pastangos.
          Mokyklos strateginį 2018–2020 metų planą rengė direktoriaus įsakymu 2017 m. kovo    15 d.  Nr. V- 18  „Dėl darbo grupės mokyklos strateginiam planui 2018–2020 m. parengti sudarymo“ patvirtinta darbo grupė. Rengiant mokyklos strateginį planą buvo įtraukta mokyklos bendruomenė laikantis viešumo, bendravimo ir bendradarbiavimo principų.

 

II.                BENDROSIOS ŽINIOS

 

Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinė mokykla (toliau – Mokykla), įregistruota Juridinių asmenų registre kaip Savivaldybės biudžetinė įstaiga 1994 m. rugpjūčio 29 d. įmonės kodas 191414994.

Mokyklos kontaktai:  Mokyklos adresas:Mokyklos g. 2, Čiužiakampio k., Gerviškių sen., Šalčininkų raj., LT- 17228. Tel. 8 380 48430, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. , interneto svetainės adresas - http://www.cuzpm.salcininkai.lm.lt. 

Mokyklos įsteigimo metai - 1937 m. rugsėjo 1 d.. Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindine mokykla – biudžetinė įstaiga. Mokyklos savininkas – Šalčininkų rajono savivaldybė. Savininko teisės ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šalčininkų rajono savivaldybės taryba.

Mokyklos grupė - bendrojo ugdymo mokykla.

Mokyklos tipas - pagrindine mokykla.

Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

         Mokyklos veiklos rūšis: pagrindinis ugdymas, kitos švietimo veiklos rūšys: ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, pradinis ugdymas. Vykdomos neformaliojo švietimo programos.

Mokymo kalba – lenkų kalba. Mokymo forma - dieninė.


III.         MOKYKLOS PRISTATYMAS

 

Mokyklos atsiradimo istorija

 

1912-1913 – pirmieji užsiminimai apie mokyklą:

-mokymasis rusų kalba,

- 10 geležinkelininkų vaikų,

- mokėsi rašyti, skaityti ir skaičiuoti.

Sekančius metus kaip pradinė mokykla veikė  privačiuose  namuose ( Poškiškės,  Paberžės, Machniūnai, ).

1937 m. –Čiužiakampio kaime pastatyta mokykla:

- 6 klasės.

-200 mokinių.

- mokymasis lenkų kalba (papildomai lietuvių kalba).

Karo metų laikas (sudegė).

Pokarinis laikas (pradinėje mokykloje dėstoma  rusų kalba )  .

1952 pirmoji lenkiška klasė.

pradinėje klasėje 80 mokinių

1953 pirmoji septynmetė klasė.

Mediniai namai (žmonių, kurie buvo ištremti).

1962 mūrinis pastatas ,priestatas

 iki 1975 metų mokykloje dėstoma lenkų kalba.

Vietinė valdžia įsteigia rusišką mokyklą (kolūkio pirmininkas, partijos nariai, valsčiaus viršininkas).

 Nepriklausomybės atkūrimas, lenkiškos mokyklos atkūrimas.

 1992 paskirtas mokyklai naujas pastatas.

 Sporto salė, auditorija, valgykla, kompiuterinė salė su veikiančiu internetu.

 

Dabartinė mokykla

          Kaimo mokykla yra vienintelis kultūrinis centras, kur verda  įvairus kultūrinis gyvenimas šioje apylinkėje. Mūsų mokykla kartu su bendruomene, kaip vienintelis kultūrinis ir bendruomenės centras, užima svarbų vaidmenį, vykdo svarbias funkcijas.

Šiandien mokyklą lanko 62 vaikai. 2 ikimokyklinės grupės ir 1-8 klasių 4 komplektai. Mažas mokinių skaičius turi savo privalumus, kas leidžia pasirūpinti kiekvienu vaiku, skirti individualų dėmesį. Mokytojų kvalifikacija ir kompetencija, patirtis  leidžia efektyviai dirbti su vaikais.

Mokykloje dirba 12 mokytojų.  Pilnu etatu dirba tik 4 mokytojai, nes trūksta darbo valandų. Neturintiems pilno etato mokytojams tenka dirbti kitose mokyklose.

          Turime mokyklinį  geltoną autobusą, kurį maksimaliai išnaudojame. Beveik visi vaikai yra atvežami į mokyklą ir nuvežami atgal namo. Mokyklos autobusiuku vežiojami ir tie moksleiviai, kurie gyvena arčiau negu 2 kilometrai iki mokyklos. Kitaip tariant, pakeliui paimame ir  vežame visus moksleivius.

 

 

Mokyklos pasiekimai

Čiužiakampio pagrindinės mokyklos mokiniai kasmet dalyvauja daugelyje konkursų ir dažnai laimi tarp pagrindinių rajono mokyklų.  2015-0216 mokslo metai  yra gausūs sporto laimėjimais. Mokykla dalyvavo mokinių spartakiadoje ir užėmė I vietą tarp rajono pagrindinių mokyklų .      

Kiekvienais metais dalyvaujame tradiciniame konkurse „Graži aplinka“.  Kiekvienai metais mokykla dėl gražios aplinkos  yra nugalėtojų tarpe. Praėjusiais metais mokykla laimėjo I vietą  tarp gražiausių rajono švietimo įstaigų.

 

Bendradarbiavimas su Šalčininkų rajono savivaldybe

Švietimo įstaigos darbas  daug kuo priklauso  nuo  gero bendradarbiavimo su Šalčininkų rajono savivaldybe. Bendradarbiavimas vyksta , tai gali paliudyti:

- savivaldybės narių susitikimai su mokyklos bendruomene dėl mokyklos funkcionavimo,

-materialinė ir  moralinė parama (remontas ir ikimokyklinių grupių aprūpinimas patalpomis).

Popamokinė veikla (popamokinis gyvenimas)

          Mokykla suteikia galimybę popamokinėje veikloje rinktis mėgiamą užsiėmimo sritį pagal polinkius ir interesus, kurioje mokinys  gali realizuoti ir tobulinti savo gabumus .

Kai kurie vaikai lanko Šalčininkų S.Moniuškos menų mokyklą.

 

Bendradarbiavimas

Didelis vaidmuo tenka bendradarbiavimui su tėvais, nes jie yra svarbiausi mokyklos partneriai ir nariai. Todėl visada atitinkame  jų reikalavimus, tenkiname ir paisome jų prašymus bei pageidavimus.

-           Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija,

-          Pagrindinė mokykla Gromoje, Lenkijoje.

 

            Mokyklai būdinga:

 

-          nedidelis mokinių skaičius (iki 70);

-          geras mokyklos mikroklimatas (šilti ir draugiški mokinių ir mokytojų santykiai, saugi aplinka);

-          pakankamai gera materialinė bazė;

-          aukšta mokytojų dalykinė-metodinė kvalifikacija;

-          modernizuojamas ugdymo procesas;

-          mokykla atvira pokyčiams, bendravimui ir bendradarbiavimui (ryškūs mokyklos filologų, sportininkų, turistų, meno saviveiklos kolektyvų pasiekimai);

-          plati mokyklos kultūrinė veikla;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.     SITUACIJOS ANALIZĖ


1. Mokyklos išorinės aplinkos analizė


          Mokyklos išorinė aplinka analizuojama PEST (politinė, ekonominė, socialinė,
technologinė) analizės metodu.
1.1 Politinė-teisinė aplinka. Mokykla, kaip biudžetinė švietimo paslaugas teikianti įstaiga,
yra priklausoma nuo šalyje ir rajone formuojamos švietimo politikos, t. y. nuo Švietimo ir mokslo ministerijos bei steigėjo – Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos sprendimų.

          Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr.T-526 „ Del Šalčininkų rajono savivaldybės  bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų patvirtintu bendruoju planu“ bei Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos nuostatais, patvirtintais 2012 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-493.

          Komplektuojant klases mokykla vadovaujasi Šalčininkų  rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 28 d.  sprendimu Nr. T-524 ,,Dėl moksleivių priėmimo į Šalčininkų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“  ir Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos sprendimu mokykloms patvirtintais klasių komplektų, priešmokyklinio ugdymo grupių bei mokinių ir vaikų juose skaičiaus vidurkį.

1.2. Ekonominė aplinka. Lietuvai tapus ES nare, šalies ekonomikos raida spartėjo, tačiau
pastaruoju metu padėtis ir tolesnės šios srities prognozės nėra palankios. Nors švietimas šalyje laikomas prioritetine sritimi, šalies ekonomika dar negali tinkamai aprūpinti švietimo, socialinių ir kitų šalies reikmių.
          Mokyklos finansinė būklė priklauso nuo šių makroekonomikos rodiklių, tokių kaip
ekonomikos augimas, ūkio konkurencingumas, nedarbo lygis, kainų stabilumas, darbo
užmokesčio lygis ir kt.
          Pagrindiniai mokyklos finansavimo šaltiniai – valstybės ir savivaldybės lėšos.

          Dėl mokinių skaičiaus mažėjimo vos pakanka Klasės krepšelio lėšų ugdymo planui
realizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir vadovėliams įsigyti. Aplinkos lėšos panaudojamos personalo darbo užmokesčiui ir materialinei bazei palaikyti, renovuoti ir plėsti lėšų nelieka, todėl ugdymo aplinka tampa vis mažiau patraukli. Mokykla papildomų lėšų gauna iš rėmėjų
Lietuvos lenkų mokyklų draugijos “MACIERZ SZKOLNA“  bei iš pervestų 2% metinių pajamų mokesčio įnašų.

1.3. Socialinė aplinka. Mokykloje mokosi mokiniai iš Gerviškių seniūnijos Čiužiakampio, Poškiškių, Stasylų, Didžiųjų Sėlų, Mažųjų Sėlų, Dainiškių ir Pušiniškių kaimų.
Mokiniai į mokyklą atvežami mokykliniu autobusu.
Pastaruoju metu vis didėja senyvo amžiaus gyventojų skaičius ir mažėja jaunų šeimų, turinčių mokyklinio amžiaus vaikų, skaičius.
         
Demografinė padėtis kol kas kalba pati už save – vaikų skaičius laipsniškai mažėja. Dėl nepatrauklios aplinkos, darbo vietų trūkumas skatina darbingo amžiaus gyventojus emigruoti. Minėtasis veiksnys sąlygoja ir nedarbingumo didėjimą bei gyventojų pajamų mažėjimą. Pagal pastaruosius duomenis į pirma klasė ateis: 2018 m. – 4 vaikai, 2019 m. – 6 vaikai, 2020 m. – 4 vaikai. Planuojama iki 2020 metų reorganizuoti pagrindinė Mokyklą į Mokyklą - darželį. Dėl mažų šeimos pajamų vidurkio virš 50 proc. mokinių gauna nemokamą maitinimą.
1.4. Technologinė aplinka. Žiniomis pagrįsta Lietuvos ekonomika tampa prioritetiniu
Lietuvos siekiu.Mokyklos  veiklai daro įtaką augantis visuomenės kompiuterinis raštingumas, mokykla  privalo reaguoti į pokyčius visuomenėje, diegti modernias mokymo priemones ugdymo procese, siekti supažindinti vaikus su informacinėmis technologijomis.
 Visuose mokomuosiuose kabinetuose yra 18 kompiuterių,  visi turi interneto prieigą. Mokinių ugdymo procese naudojama 12 kompiuterių (1 kompiuteris tenka 2 mokiniams). 5 daugialypės terpės projektoriai, 8 nešiojami kompiuteriai.

          Nors mokytojai nuolat kelia kvalifikaciją IT diegimo klausimais, tačiau nepakankamas naujausių informacinių technologijų įvaldymo lygmuo.

1.5. Kultūrinė aplinka. Mokykla palaiko partneriškus ryšius su įvairiomis rajono kultūros ir visuomeninėmis organizacijomis. Puoselėjamos mokyklos tradicijos, mokinių kolektyvai atstovauja mokyklai miesto, rajono ir šalies renginiuose.
          Mokykloje propaguojamos vertybės, ugdoma tolerancija, bendroji rūpinimosi mokiniais politika tenkina bendruomenės lūkesčius. Bendradarbiavimu pagrįsti ryšiai su mokyklos socialiniais partneriais.
          Daugumos mokinių tėvai yra baigę šią mokyklą, todėl suinteresuotumas ir tapatumas pripažįstami bendruomenėje.

1.6. Edukaciniai veiksniai Švietimo politika teikia įstaigai galimybę kurti ugdymo programą, tenkinančią ugdytinių ir jų šeimų poreikius. Mokinio krepšelio lėšos sudaro galimybes atnaujinti ugdymo aplinkas, priemones, kelti pedagogų kvalifikaciją.

          Pedagogai nuolat keldami kvalifikaciją, įgydami vis naujų kompetencijų, efektyvina ugdymo procesą. Atsiranda didesnė mokymo programų įvairovė, galimybė kurti ir įgyvendinti naujas  ugdymo programas, tinkančias kiekvienam ikimokyklinio ugdymo grupės vaikui.

    Siekiama pritraukti tėvus į ugdymo procesą.

          Plėtojant vaikų neformaliąją švietimą,  siekiama suteikti palankiausias galimybes išskleisti individualius gebėjimus.

 

2. Vidinė aplinkos analizė

 

2.1. Teisinė bazė

          Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos nuostatai, patvirtinti Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-493.

          Pareigybių aprašymai, vidaus darbo tvarkos taisyklės patvirtintos Mokyklos direktoriaus įsakymais.

2.2. Organizacinė struktūra

Mokyklai vadovauja direktorius.

2.3. Žmogiškieji ištekliai

          Vidutinis darbuotojų skaičius (su mokytojais) – 26.  Iš jų: 3,5 pedagoginių darbuotojų ir 11,25 techninio personalo.

          Darbuotojų įgytas išsilavinimas ir kompetencijos atitinka jiems pavestas pareigas.

 2.4. Finansiniai ištekliai

          Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės mokyklos veikla finansuojama iš:

- savivaldybės biudžeto ir klasės krepšelio. Šios lėšos sudaro didžiausią išteklių dalį;

- paramos lėšų, kurias sudaro gyventojų skiriama 2 proc. pajamų mokesčio dalis. Šios

lėšos naudojamos pagal Mokyklos parengtą ir patvirtintą lėšų panaudojimo tvarką;

          Planuojama gauti pajamas teikiant patalpų nuomos. Įkainiai už šias paslaugas yra tvirtinami steigėjo – Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos ir būtų naudojamos patirtoms paslaugų teikimo išlaidoms padengti bei paslaugų kokybei gerinti pagal patvirtintas sąmatas.

 

 

 

 

 

 

 

V.                 MOKYKLOS SRATEGIJA


Mokyklos vizija

          Patraukli, moderni, iniciatyvi ir atvira visuomenei pagrindinė mokykla, teikianti kokybišką ugdymą; ugdanti šiuolaikines kompetencijas, grindžiamas tautos ir Europos vertybėmis.
Mokyklos misija
          Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinė mokykla įgyvendina valstybės ir savivaldybės
deleguotas funkcijas bei švietimo prioritetus.

          Teikia kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, neformalųjį švietimą.

          Ugdo dorą, sveiką, kūrybingą, gebantį pasirinkti ir norintį mokytis mokinį.

Mokyklos vertybės

Savigarba ir pagarba kitiems – tai sąžiningas pareigų atlikimas, profesionalumas,
reiklumas sau, tolerantiškumas. Save gerbiantis žmogus gerbia ir kitus.
Sąžiningumas – atsakomybė už savo veiklą ir tuomet, kai nėra kontrolės. Objektyvumas,
pareigingumas, mokėjimas pripažinti klaidas.
Saugi ir maloni mokyklos aplinka, jos tausojimas ir puoselėjimas – elgesys pagal
susitartas taisykles, emocinis, fizinis ir psichologinis komfortas. Kiekvienas tausoja mokyklos turtą, atsako už padarytą žalą. Mokykloje jauku, švaru, gražu.
Poreikis tobulėti, nuolatinis mokymasis – tai nenutrūkstantis procesas: kompetencijų
tobulinimas, savarankiškas mokymasis, geranoriškas dalijimasis patirtimi, informacijos sklaida, visapusiškos erudicijos siekimas.
Mokyklos filosofija
Svarbiausia yra mokytis patiems, nes prievartinis mokslas paprastai nebūna toks paveikus.
Svarbiausia – ne, kur stovime, bet kokia kryptimi judame.
Svarbiausia ne tai, kas esame, bet kuo galime tapti, dar nesame, bet galime ir būsime.
Prioritetai

Visapusiškas vaiko ugdymas
Teigiamo mokyklos įvaizdžio formavimas.
Ugdymo bazės modernizavimas

Tikslai
 Siekti profesinio tobulėjimo, kurio reikalauja pokyčiai, teikti metodinę ir praktinę pagalbą, pasiūlymus darbuotojams, tėvams .
Taikyti pažangias metodikas, naujausias technologijas, modernias ugdymo priemones.
Plėsti neformalaus ugdymo pasirinkimo galimybes, siekiant kad kuo daugiau ugdytinių įsitrauktų į popamokinę veiklą ir neformaliaisbūdais lavintų savo kompetencijas.
Aktyvinti projektinę veiklą kasdieninėje veikloje.
Aktyvinti bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais, vietos bendruomene, kitomis mokyklomis  bei institucijomis, atsakingomis užvaikų ugdymą.
Turtinti ir modernizuoti mokyklos  materialinę bazę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII.          STRATEGINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS IR ATSAKOMYBĖ

 

            Strateginis planas parengtas trejiems metams. Strateginio plano įgyvendinimo įsivertinimą atlieka direktoriaus įsakymu tvirtinama darbo grupė. Vykdydama atitinkamų metų  veiklos planą, darbo grupė tikslina kiekvieno mėnesio mokyklos veiklos planus, analizuoja, kaip vykdomas metų planas, ar jis atliepia mokyklos strateginio plano nuostatas. Darbo grupė teikia siūlymus dėl veiklos gerinimo. Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimo analizė yra metinio veiklos plano sudedamoji dalis.  Kasmet mokyklos direktorius teikia bendruomenei ataskaitą apie mokyklos tikslų ir uždavinių įvykdymą.

 

 


PRITARTA

Šalčininkų r. Čiužiakampio

pagrindinės  mokyklos

Tarybos nutarimu

2018 m. sausio 5 d.

Protokolo Nr. 18-1

PRITARTA

Šalčininkų r. Čiužiakampio pagrindinės  

mokyklos Mokytojų Tarybos nutarimu

2018 m. sausio 30 d.

Protokolo Nr. MT -1